ΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ ΜΑΣ ΜΙΛΟΥΝ


05/02/08

Θυμόμαστε

Τους ξεχασμένους, μέσα στα reality μιας εικονικής

πραγματικότητας, στίχους των πεθαμένων ποιητών…

Ξαλάφρωσα από κάθε περιττό, απ’ τη μεγάλη αγγάρεια να στοχάζομαι, να μιλάω και να γράφω

Οι κούφιοι άνθρωποι…

01.jpg

Την ιδιοτέλεια να καρπωθείς το αίμα των άλλων

Ψυχές μαραγκιασμένες από δημόσιες αμαρτίες

Πόδια που θα τρέχανε, κι ας είναι τόσο κουρασμένα, στο παραμικρό σφύριγμα

του κέρδους

Τη σκέψη του πρόσφυγα, τη σκέψη του ανθρώπου που κατάντησε κι αυτός

πραμάτεια

 

Αυτοί που σας κλέβουν το ψωμί απ’ το τραπέζι κηρύττουν τη λιτότητα

Αυτοί που σας κλέψαν το βιβλίο που βρισκόταν κάτω απ’ τη φασκιά σας

Σας κατηγορούνε ότι μείνατε αδιάβαστοι

Οι χορτασμένοι μιλούν στους πεινασμένους για τις μεγάλες εποχές που θα ‘ρθουν


Αυτοί δεν είναι οι δρόμοι που γνωρίσαμε

Αλλάξαν και των προαστίων οι ονομασίες

Υψώνονται άσυλα στα γήπεδα και στις πλατείες.

Εδώ οι επίγονοι από τον άμβωνα αφορίζουνε τους ξένους

Ρίχνουνε στους αλλόγλωσσους κατάρες

Λένε πως τρέμουν τα βουνά και πως θυμώνουν τα έλατα

Όταν η νύχτα ροκανάει τις πρόκες των κεραμιδιών να μπουν οι καλικάντζαροι μέσα

Μέσα στους κλώνους μιας λυγαριάς βλέπω το παιδικό σου πουκάμισο να στεγνώνει

Πάρτο σημαία της ζωής να σαβανώνει το θάνατο

Φτάνει ν΄ ανθίσει μόνο

λίγο σιτάρι για τις γιορτές λίγο κρασί για τη θύμηση λίγο νερό για τη σκόνη…

Στη λάσπη δυο μικρά κυκλάμινα φιλιούνται


Μεγάλες ειδήσεις χτυπούσαν με τις γροθιές τους τις πόρτες

Α, τούτος ο άνεμος δε θέλει να σωπάσει. Φυσάει, φυσάει, φυσάει,

Ανακατεύει τις φωνές και τις σελίδες της Ιστορίας

Ανακατεύει τις σπίθες απ’ τις πυρκαϊές του κόσμου

Τραντάζει ένα μεγάλο δάσος ελπίδες

Ξεσκίζει τις σημαίες των Υπουργείων.

Χρόνια τώρα, κι ακόμα να σωπάσει.

Το φως γεννιέται από παντού μα είναι αχαμνό

Και τα σκοτάδια το ξεγνέθουν και σου γνέφουν

Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία…

Οι ενότητες στίχων ανήκουν σε διαφορετικά έργα και κατά σειρά εμφάνισης στους ποιητές

Κώστα Βάρναλη, T.S.Eliot, ΓιώργοΣεφέρη, Βertolt Βrecht, Μανώλη Αναγνωστάκη, Γιάννη Ρίτσο, Νίκο Καββαδία, Ανδρέα Κάλβο

ΚΑΤΑ ΣΑΔΔΟΥΚΑΙΩΝ

Αντισταθείτε
σ’αυτόν που χτίζει ένα μικρό σπιτάκι
και λέει: καλά είμαι εδώ
Αντισταθείτε σ’ αυτόν που γύρισε πάλι στο σπίτι
Και λέει:Δόξα σοι ο Θεός
Αντισταθείτε σ’ αυτούς που λέγονται
Μεγάλοι
………………………………………………………………..
στις κολακείες τις ευχές τις τόσες υποκλίσεις
απο γραφιάδες και δειλούς για το σοφό
αρχηγό τους.
…………………………………………………………………
Τότε μπορεί βέβαιοι να περάσουμε προς την
Ελευθερία.

Υστερόγραφο

Και συ λοιπόν
στέκεσαι έτσι βουβός με τόσες παραιτήσεις
απο φωνή
απο τροφή
απο άλογο
απο σπίτι
στέκεις απαίσια βουβός σαν πεθαμένος :

Ελευθερία ανάπηρη πάλι σου τάζουν

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ

Στοχαζόμενοι και ενεργοί συνοδοιπόροι μου,
μάτια βουρκομένα, μουντζουρωμένα χέρια,
ανοιχτές καρδιές
μπουμπούκια του ονείρου…

Σταμάτησα να φωνάζω βουβά
γιατί μάτωσα τη καρδιά μου.
Ξεκίνησα συγχορδίες ηλεκτρικές
μπουμπούκια του ονείρου…

Θέλω ανθισμένη τη ζωή μας, Νεφέλη,
Κώστα, Αντωνία, Στέλιο, Αργυρώ…

“Μου λένε αν φύγω από τον κύκλο θα χαθώ,
στα όριά του μοναχά να γυροφέρνω,
και πως ο κόσμος είναι ανήμερο θεριό,
που όταν δαγκώνει εγώ καλά είναι να σωπαίνω,
Κι όταν φοβούνται πως μπορεί να τρελαθώ,
μου λένε να πάω κρυφά κάπου να κλάψω,
και να θυμάμαι πως αυτό το σκηνικό,
είμαι μικρός, πολύ μικρός για να το αλλάξω,
Μα εγώ μ’ έναν άγριο περήφανο χορό,
σαν αετός πάνω απ’ τις λύπες θα πετάξω,
ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΚΛΑΨΩ, ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΦΟΒΗΘΩ,
θα πάω να χτίσω μιά φωλιά στον ουρανό,
θα κατεβαίνω μόνο αν θέλω να γελάσω…”.

Στίχοι του Γ.Αγγελάκα

Ηθικά σφάλματα των κρατούντων και η Θεία Δίκη – Νίκη σας φίλοι του Πολιτισμού!

Αγαπητοί σύντροφοι, μην παρεξηγήσετε την «αδύναμη στιγμή» μιας ομάδας αριστερών – που έχοντας δει κι αποϊδεί από λάθη_ ιστορικά κι ανιστόρητα του χώρου μας -έγραφαν από Σεπτέμβρη μήνα κιόλας γράμμα στο …θεό! Συμβοηθούντος και του κύκλου των χαμένων ποητών και άλλων τέτοιων «σκοτεινών δυνάμεων» ο θεός εισήκουσε τας ευχάς ημών! Ω του θαύματος! Όλα λειτούργησαν με γεωμετρικήν ανάπτυξιν. Το ποδήλατο του Εμπειρίκου εξαστράπτον και «η ζωή ποδήλατο» στο σπίτι της εξουσίας.Τσέκου και Ζαχόπουλος κοντεύουν «ν `αγιάσουν» μπροστά στην εκθαμβωτική συνέχεια…! Οι μίζες, οι αργυρώνητοι του τύπου και του τόπου, η Siemens, τα πάσης φύσεως στελέχη-στελεχίδια-τσούστρες της πασσαρέλας -χρυσαυγίτες σε αγαστή σύμπνοια με τα ΜΑΤ, άνοιξαν την αυλαία ενός film noir «Ελλάδα 2008» και μαζί ένα σπασμένο κεφάλι στο ρείθρο, ένας ματωμένος άντρας καρφί στο μάτι όλων μας, μου θύμισε την 21η Απριλίου του `67, η ίδια σκηνή, ο ίδιος λεκές, μια γυναίκα τότε, Πατησίων και Αμοργού δίπλα στα γραφεία της ΕΔΑ , που τα είχαν ρημάξει νωρίτερα τα ίδια πάντα πρόσωπα ( ο Άνυτος κι ο Μέλητος θάλεγεν ο Γιώργος Σεφέρης.)
Και μιας κι ο λόγος για το Σεφέρη, παρακολουθώντας την χρυσοράσωτη πομπή του εκλιπόντος αρχιεπισκόπου, όλη αυτή την αντάξια ενός Φεντερίκο Φελλίνι κουστωδία, με τις «κορώνες» του Θεσσαλονίκης, με τον Τέως, με ό, τι πιο αποτρόπαιο έβγαινε βρυκολακιάζοντας απ `το ντουλάπι της μάνας, της γιαγιάς, των παιδικών μας χρόνων, είπα μέσα μου, τους ξεσκεπάζει η ζωή κι ο έχων ώτα ας ακούει. Και θυμήθηκα την κηδεία του Σεφέρη, που ήταν η πρώτη και σημαδιακή που περπάτησα ως φοιτήτρια και που αναλογούσε ευθέως στις μνήμες των αντιστασιακών γονιών μου για την κηδεία του Παλαμά μέσα στην κατοχή. (Ίδιο πάντα το μούτρο του αυταρχισμού, ίδια η αντίσταση της Ελλάδας εκείνης που επιμένει να σκέφτεται, να μιλά, να θέλει να ζει.) Κι έτσι σήμερα μπροστά στο Υπουργείο Πολιτισμού ήρθα κι εγώ, μια συνταξιούχος δασκάλα της μέσης, γιατί έπρεπε κάπου να ενώσω το δικό μου ψίχουλο οργής κι αγάπης, με τη φωνή των ανθρώπων του πολιτισμού που σ` αυτούς χρωστώ το πιο καλό κομμάτι της ζωής μου,της δουλειάς μου. Une raison d`être…
M.Π.

ΑΦΗΣΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΕΔΩ Ή…… μετά τη <<ΘΥΜΩΜΕΝΗ ΤΕΧΝΗ>>

 

27 Σχόλια to “ΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ ΜΑΣ ΜΙΛΟΥΝ”

  1. Θελει δουλεια πολλη
    για να γυρισει η τεχνη στις ψυχες

  2. ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΒΟΥΡΗΣ Says:

    Κυρίες και Κύριοι,χαίρετε.
    Είμαι και εγώ ένας από τους πολλούς ελεύθερους δημιουργούς(παραγωγός-σεναριογράφος) ο οποίος όμως είναι θυμωμένος με όλους!
    Όταν ανφέρομαι για όλους ,εννοώ και εσάς και αυτό για πολλούς λόγους.
    Ένας από αυτούς τους λόγους είναι η άνευ όρων ένωση πολιτιστικών ομάδων κάτω από την ομπρέλα, την καθοδήγηση και έγκριση πολιτικών οργανισμών οι οποίοι βρίσκονται και αυτοί σε μεγάλη σύνχηση!
    Αλήθεια!και αναφέρομαι στους παλαιότερους,πόσο ομοιάζει η σημερινή εποχή που ζούμε με την περίοδο της δικτακτοριας; ‘Οπου τότε, είχε καταλυθεί η δημοκρατία με κάποιους δημιουργούς και επιχειρηματίες να συναναστρέφονται με το τότε καθεστώς και με την μεταπολίτευση εμφανίστηκαν ως αγωνιστές της Δημοκρατίας!!
    Σήμερα υπάρχουν πολιτικοί οργανισμοί όπου είναι πραγματικά δημοκρατικοί;Σήμερα τι γίνεται;Aφού όλοι ομολογούν ότι δεν έχουμε πραγματική δημοκρατία,πως γίνεται να καθογηγούνται οι διάφορες ομάδες από μη πραγματικούς δημοκράτες και να συναλλάσονται τόσα χρόνια μεταξύ τους;Μήπως εμφανίζονται πάλι κάποιοι ως δήθεν αγωνιστές της ελυθερίας χωρίς να έχουν προσφέρει ποτέ και τίποτα και να αρχίζουνε πάλι να ζητάνε δικαίωση,και ουσιαστικά η ιστορία να επαναλαμβάνεται;Υποτίθεται ότι απευθύνομαι σε σκεπτόμενους Έλληνες
    δημιουργούς και συνεπώς δεν χρειάζεται να σας αναλύσω την σημερινή
    πραγματικότητα αφού όλοι την γνωρίζετε.Το ερώτημα όμως όπου τίθεται και είναι η βαθύτατη αιτία της σημερινής πολιτιστικής κατάστασης για την οποία έχετε όλοι σας ευθύνες είναι η εξής:
    «Γνωρίζουν σήμερα οι Έλληνες(λαός) την αληθινή ιστορία του τόπου τους
    στον 21ο αιώνα;»

    Φιλικά
    Γιώργος Αβούρης

  3. ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΒΟΥΡΗΣ Says:

    Επί της παρούσης φάσης, δεν έναι απαραίτητο να μου απαντήσετε.
    Ευχαριστώ.

  4. Aparaithth
    h kinhtopoihsh twn Ellhnwn kalitexnwn estw kai an dromologithike apo
    ena politiko komma to opoio arneitai na synergastei dimiourgika sthn
    epilysh simadikwn problimatwn ths Ellhnikhs koinwnias (p.x
    idiotikopoishsh twn Olympiakwn Aerogrammwn).

    Kyrioi tou Synaspismou,
    tha boithousate kata poly perissotero th xwra mas an prowthousate
    biwsimes praktikes idiotikopoihshs tou dapanirou kybernw-komatiko-
    dieftharmenou ergaleiou pou apotelei o kratikos aerometaforeas.
    O politismos, gia paradigma, tha mporouse na karpwthei twn paranomwn
    eisforwn pou karpizetai o mh apodotikos aerometaforeas ths xwras.

    kyrioi tou Synaspismou
    (kai twn allwn fysika kommatwn)
    egw pou den exw thleorash spiti mou giati prepei na plirwnw
    gia thn ET?
    Symfwnw oti einai h monh axioprephs thleoptikh prospatheia alla
    giati na thn plirwnw enw den th xrisimopoiw?
    Kai afou telos padwn thn plirwnw giati prepei na anexomai
    th diafimish se ena epidotoumeno thleoptiko programma?
    Giati o Bretanos poliths ths Basiloprepous M. Bretanias na mhn
    plirwnei otan de xrisimopoiei to BBC kai egw o poliths
    ths «Dhmokratikhs» Elladas na ypoxreonomai kai na xrewnomai
    thn ET?
    Afou thetete thema MME as apanthsete kai se authn tnn opsh
    tou problimatos.
    Kai apanthste entima kai me anoixto myalo. Oxi me anoita,
    mh realistika epixirimata.

    Kyrioi kallitexnes,
    kalodexoumenh h parembash sas alla h propsatheia sas tha apoktisei
    dinamikh mono ean symperilabei polites ap’ olous tous xwrous.
    Den apoteleite eseis kathario xwro. Eseis, opws kai h Ekklhsia,
    ta kommata, o typos, h biomixania k.l.p. perilambanete stous kolpous
    sas polites euteleis kai polites axioprepeis, polites
    ausiniditous kai polites asyniditous.
    H kallitexnikh idiosygrasia sas de sas prosthetei ex’ orismou
    kyros kai axioprepeia.
    Ta erga kai oi hmeres olwn mas einai h monh atropos.
    An thelete na badisete se odous poiotikoterous kai h fwnh sas
    na akoustei katharia xriazeste entimes fwnes.
    Gia na to petixete auto xreiazetai austhrh autokritikh.
    O kallitexnikos xwros ths Elladas de stereitai ypokrisias
    kai idioteleias.

    Kyrioi akadimaikoi,
    kalytera na doulepsete gia thn anwtatopoihsh twn panepistimiakwn
    idrymatwn mas.
    Fobamai oti fobaste thn axiologhsh, arnhste na ergasteite,
    arnhste na kanete ereuna, arneiste na apotelesete meros
    ths dimiourgias dioti sinithisate h apergia na einai h monh sas praxh.

    Euxaristw gia to dikaiwma sto logo.

    Ilias

  5. Kai gi’ autous
    pou bariountai na diabazoun olo to proigoumeno keimeno mou,
    tha elega synoptika:

    Kyrioi tou Synaspismou, kallitexnes, akadimaikoi,
    endiaferousa kai aparaithth kathe fora mia tekmiriomenh
    diamartiria.

    Alla: to keimeno pou mas kaleite na prosypograpsoume
    einai toso aoristo kai genikologo pou apotelei
    ARLOUMPA!

    Epipleon: eseis pou syntaksate to keimeno eiste sigouroi
    oti den pratete ta osa katadikazetai?
    Ma poion nomizete oti mporeite na peisete me th dithen
    ex’ orismou athwothta sas?
    Giati arneiste na apodexteite oti o kosmos aidiazei kai me pollous
    apo esas?

    Telika: oxi pia allos thimos.
    Pote se auth th xwra tha dialextoume hrema, epoikodomitika kai
    systimatika dixws parormitikes kinhseis entypwsiasmou opws
    kata th gnwmh mou einai kai h dikh sas kinhsh?

    Me ektimhsh,

    Ilias

  6. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΛΙΛΗ Says:

    Επιτέλους, καιρός ήτανε…

  7. ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΠΕΡΑΚΗ Says:

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ

  8. θυμωμένη τέχνη Says:

    Gia Ilia Tsaga.Κατ αρχήν κρίμα τόσος κόπος να απευθυνθείτε στο Συνασπισμό από αυτό το blog!!!!, www .syn.gr, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΗΓΑΙΝΕΙ Ο ΚΟΠΟΣ ΧΑΜΕΝΟΣ.
    Μετά, τόση γκρίνια και καχυποψία για ό,τι γίνεται, που μπορεί να κρύβει μια ελπίδα, χωρίς να είναι κάτι το φοβερό, ναι ,υπάρχει και η κούραση αυτών που μόνο κρίνουν και γκρινιάζουν.

  9. Σε έναν κόσμο που ακόμα υπάρχουν «ελεύθεροι» άνθρωποι πολλά μπορεί να γίνουν… Από κάποιες «φωνές» αρχίζουν οι αλλαγές……………. Αξίζουμε έναν καλύτερο κόσμο, μπορούμε να εκφράσουμε τη δική μας αλήθεια για μια άλλη πραγματικότητα. Είμαστε πολλοί ΌΧΙ» λίγοι απλά διαφορετικοί

  10. Όχι αγαπητοί δεν είμαστε όλοι κουρασμένοι.Το αντίθετο. Γι’ αυτό και κρίνουμε τόσο έντονα, επειδή δουλεύουμε όπως και όσο μπορούμε γι΄αυτό που λέγεται τέχνη. Δεν είναι γκρίνια αυτό που εκφράζουμε. Είναι αγανάκτηση. Δείτε και το σχόλιό μου που άφησα στο κάλεσμα για την πορεία.

  11. θυμωμένη τέχνη Says:

    Όχι απλώς σέβομαι αλλά και συμφωνώ με κάποια από όσα λες στο άρθρο σου, μπορεί να μην είναι όλοι τόσο αθώοι και ναι, η τέχνη έχει τον καλύτερο τρόπο να μιλάει, μέσα από τη δημιουργία, αλλά λέω πως χρειάζεται να κάνουμε και τη φασαρία μας απέναντι στην εξουσία, γιατί μετράει την ανοχή και την αντοχή μας, να μας πετάει με τη σέσουλα, και να καταπίνουμε πολλή ξεφτίλα.

  12. «…αλλά λέω πως χρειάζεται να κάνουμε και τη φασαρία μας απέναντι στην εξουσία, γιατί μετράει την ανοχή και την αντοχή μας, να μας πετάει με τη σέσουλα, και να καταπίνουμε πολλή ξεφτίλα.»

    Συμφωνώ απόλυτα με το παραπάνω. Δεν ήταν όμως έτσι – ή κάπως έτσι – διατυπωμένη η πρόσκληση. Οι αντιρρήσεις μου έχουν να κάνουν κυρίως με τους λόγους για τους οποίους έγινε αυτό το κάλεσμα (και όχι ποιό κόμμα πήρε την πρωτοβουλία, που κι αυτό είναι ένα ζητημα).
    Επιμένω πάντως πως οι καλλιτέχνες πρέπει να επιστρέψουν στην ψυχή ως πηγη δημιουργίας και να το δουν λίγο αλλοιώς το πράγμα διότι το χάλι μας ως αξιόλογη πολιτιστική παραγωγή είναι πολύ μεγάλο, όσο κι αν παραμυθιάζονται διαφοροι με βραβεία , τιμητικές εκδηλώσεις , δημόσιες σχέσεις κλπ, κλπ.
    Ευχαριστώ για την κατανόηση.

  13. Προσπαθώ τώρα και πολύ καιρό να καταλάβω τι γίνεται στην Ελλάδα, στην Ευρώπη, στον κόσμο.
    Ίσως δεν διαθέτω τον απαιτούμενο προγραμματισμό εγκεφάλου για να νιώθω καλά με όσα βλέπω. Ίσως δεν διαθέτων καν το απαιτούμενο μυαλό, για να προγραμματιστώ σύμφωνα με τα όσα απαιτεί η σημερινή κοινωνία.

    Έτσι, σιγά σιγά απομακρύνθηκα από τον κόσμο. Κλείστηκα, έπεσα σε κατάθλιψη, μη γνωρίζοντας το πως και το γιατί να πρέπει να πουλήσω την ψύχη μου για μια χούφτα ψωμί.

    Όταν νιώθεις μοναχός, κολυμπώντας κόντρα στη ροή των πραγμάτων έρχεται η ώρα της κόπωσης. Της απελπισίας. Δεν βλέπεις πια στόχο, μονάχα τους πνιγμένους συναγωνιστές πλάι στην όχθη ενός ποταμού που λέγεται ζωή. Και κόντρα σου να κολυμπάνε ελαφριές υπάρξεις δίχως περιεχόμενο.

    Κινήσεις σαν την δικιά σας δίνουν πνοή. Ενθαρρύνουν, δίνουν όραμα.

    ότι ίσως κάτι θα αλλάξει… ότι δεν είμαστε μόνοι, ότι δεν πνίγηκαν ακόμα όλοι οι οραματιστές.

    Δίνουν τόπο και τροφή σε όνειρα.

  14. θυμωμένη τέχνη Says:

    Αυτό το ίσως, αυτή η πνοή μας ενεργοποιεί, όχι ότι πιστεύουμε ότι θα μας ακούσουν ή θα κάνουμε κάτι σπουδαίο, ή ακόμη πως είναι ξεκάθαρο το τοπίο, με ποιους θα πας και ποιους πρέπει ν’ αφήσεις, όλοι ύποπτοι και υποψιασμένοι είμαστε, καλλιτέχνες και μη! κι εγώ είμαι από τους μη, που ελπίζω στην τέχνη και στην κατάθεση ψυχής, Βασίλη Ασβεστόπουλε και Αλέξανδρε Ανδρουλάκη

  15. Απλώς μια καλησπέρα. Το θέμα είναι σπουδαίο από μόνο του και οι απόψεις πολλές… η θυμωμένη τέχνη λεει με λίγα λογια ότι δεν μπορούμε και δεν πρέπει να μενουμε με τα χερια σταυρωμένα…να δουμε ομως ποιος θα σηκωσει πρωτος τη σημαία

  16. Μανωλαράκη Ελένη εικαστικός Says:

    Ο θυμός …αν δεν καταργεί τη νηφαλιότητα , είναι καλό καύσιμο για δημιουργική δράση προσωπική ή συλλογική . Ενώνομαι μαζί σας και
    Συνυπογράφω .

    Υ.Γ Παρακαλώ να με ενημερώνετε

  17. Αντώνης Κασίτας Says:

    ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΑΡΑΦΟΡΟΣ

    Οι φίλοιπου με ξέρουνε ως άνθρωπο παράφορο
    να ψάχνω να ‘βρω το εμβαδόν ανθρώπινης υπάρξεως
    μα λόγω εντοπιότητος και λόγω μετατάξεως
    η προσμονή στο δήθεν σας μ’ αφήνει αδιάφορο.

    Κι αν η ζωή αλλάζει πια και τρέχει με ταχύτητα
    απ’ το μηδέν στο πουθενάαντάμα όλοι τρέχουμε
    οι ρόλοι καθορίστηκαν κι όνειρα πια δεν έχουμε
    τ’ άδειο σας ματαιόδοξο θα σας πονά αλύπητα.

    Έγώ όμως που έμαθα να αγαπώ παράφορα
    μέσα στην ουτοπία μου θα καρτερώ μιαν άνοιξη
    μετρώ τ’ αστέρια του ουρανού και νοιώθω την κατάνυξη
    μέρμηγκα σ’ απεχθάνομαι τζιτζίκια εμού τα λάφυρα.

    Σε δρόμους περπατάμε πια γεμάτους λαμαρίνες
    αφήσαμε την ύπαρξη να γίνει μεταλλάξιμη
    κι αφού μες το ξεπύλημα γίναμε ανταλλάξιμοι
    μας γέμισαν τον ουρανό και το κορμί τοξίνες.

    Υ. Γ. Καλοί μου φίλοι, τόσο δύσκολο είναι να πατάτε το κουμπάκι και να γράφεται ελληνικά; Η ελληνική γλώσσα ξέρετε γράφεται με ελληνικούς χαρακτήρες και όχι με λατινικούς. Για να μας πέρνουν και οι άλλοι λίγο στα σοβαρά…Νομίχω;

  18. Δευτέρα μεσημέρι, κάπου στον Σταθμό Λαρίσης, περιμένοντας να’ ρθει η ώρα του τραίνου για Αλεξανδρούπολη.

    Κάθισα σ ένα παλιό φαγάδικο, να τσιμπήσω κάτι πριν το ταξίδι, παράγγειλα κι ένα καραφάκι κόκκινο κρασί που το παίνεψε το αφεντικό.

    Τέσσερα τραπέζια όλα κι όλα, γεμάτα κι αυτά με μικρές παρέες που μπήκαν στο μαγαζί να ζεσταθούν.

    Έξω, από το τζάμι, τέσσερεις μαντράχαλοι παίζανε χιονοπόλεμο. Πολωνοί νομίζω πως ήτανε, θα θυμήθηκαν την πατρίδα τους με το χιόνι.

    Το κρασί στην ταβέρνα, άναψε λίγο τα αίματα, οι παρέες πιάσανε την κουβέντα όλοι μαζί…

    Μου φάνηκε πως το χιόνι, τους έφερε όλους κοντά, γνωριστήκανε, γελάσανε, τσουγκρίσανε τα ποτήρια τους.

    Όλο το πρωί, τριγύριζα στο κέντρο της πόλης. Στο Σύνταγμα, το Θησείο, την Ακρόπολη.

    Η Αθήνα πιο όμορφη από ποτέ, οι ρυθμοί αργοί, ο ουρανός καταγάλανος και το χιόνι ασορτί με τα μάρμαρα του Παρθενώνα.

    Τα μισά μαγαζιά κλειστά, σχεδόν μια Κυριακή μετά την Κυριακή.
    Ηρθε η ώρα να πληρώσω, να φύγω.

    Στην τηλεόραση αρχίζανε οι ειδήσεις του μεσημεριού…

    Ο παρουσιαστής ξεκινάει και λέει…

    «Στο έλεος του θεού η Αθήνα…»

    Όλοι μέσα στο μικρό μαγαζάκι, γελάσανε μαζί του, κουνώντας το κεφάλι.

  19. ΣΤΗ ΧΟΥΝΤΑ ΣΤΙΒΑΖΑΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, ΤΟΥ ΡΙΤΣΟΥ, ΤΟΥ ΛΟΥΝΤΕΜΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΣΚΟΥΣ ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΚΑΙΓΑΝ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΙΕΣ. ΣΗΜΕΡΑ… ΚΑΙΝΕ ΤΗ ΨΥΧΗ ΜΑΣ. ΜΑΣ ΠΙΝΟΥΝ ΤΟ ΑΙΜΑ ΜΕ ΤΟ ΜΠΟΥΡΙ ΤΗΣ ΣΟΜΠΑΣ. ΔΕΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ. ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΗΤΕ ΙΕΡΟ, ΜΗΤΕ ΟΣΙΟ. ΜΑΣ ΒΓΑΖΟΥΝ ΤΗ ΜΠΟΥΚΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ. ΜΑΣ ΣΤΕΡΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΖΟΥΜΕ… ΣΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ. ΠΟΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ; ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ; ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ; ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ; ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΜΙΛΑΝΕ ΜΟΝΑ ΤΟΥΣ. ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΦΙΛΟΤΙΜΟ, ΟΙ ΟΣΟΙ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ ΤΑΣΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΥΓΜΗ ΤΟΝ ΤΟΠΟ, ΑΣ ΤΟ ΔΕΙΞΟΥΝ ΜΕ ΕΡΓΑ. ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΝΑ ΖΕΙ ΣΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ. ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΑΥΤΟ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΚΙ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΣΤΑΛΙΑ ΦΙΛΟΤΙΜΟ, ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΝ. ΝόΤα Κυμοθόη

  20. Οσο τα ηνία της πολιτιστικής δημιουργίας κατέχουν άνθρωποι ελάχιστα εμπνευσμένοι ή γνώστες του πολιτισμού, η φιλοτιμία δεν αρκεί. Ενα πρώτο ουσιαστικό βήμα, προς ανατροπή των παραδεδεγμένων, θα είναι η κατάργηση του παρωχημένου υπουργείου Πολιτισμού (που προς το παρόν διατηρείται ωσάν κόρη οφθαλμού) με την ταυτόχρονη δημιουργία ενός Εθνικού Συμβουλίου Τεχνών. Ενα ανάβλεμμα εκτός της «ελληνικής γειτονιάς» μας, πείθει για την τελείως διαφορετική αντίληψη περί τέχνης και καλλιτέχνη…

  21. 'Αντζελα Δημητρακάκη Says:

    Θυμωμένη τέχνη: η μόνη μορφή τέχνης που μοιάζει πια να έχει μέλλον, παρόν και παρελθόν. Γράφω για να υποστηρίξω ανοιχτά την πρωτοβουλία σας, έστω και από μακριά. Υπάρχει εκδοχή της ιστοσελίδας σας στην αγγλική; Αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, και όχι μόνο, αναδύεται ένα δίκτυο αντίστοιχων πρωτοβουλιών – από θεωρητικούς, καλλιτέχνες, ακτιβιστές/ακτιβίστριες- με στόχο την επανεξέταση του ρόλου της τέχνης σε σχέση με ευρύτερες κοινωνκές διεργασίες. Είστε μέρος μιας μεγάλης αρχής.

  22. ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΑΣ ΠΝΙΓΟΥΝ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ. ΒΡΩΜΑΕΙ ΟΛΗ Η ΠΟΛΗ. ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΦΙΛΟΤΙΜΟ; ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΣΕ ΤΟΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΛΗ. ΑΝ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΚΙ ΕΙΧΑΜΕ ΜΕΣΟΝ ΘΑ ΦΕΡΝΑΜΕ ΤΟ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΕΚΑΝΕ ΜΥΝΗΣΗ ΓΙΑ ΔΥΣΟΔΕΙΑ, ΓΙΑ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΣ, ΑΛΛΑ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ. ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΟΦΟΥΣ ΤΩΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ ΠΟΥ ΣΑΠΙΖΟΥΝ ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ; ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ. ΑΛΛΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ. ΠΟΙΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ-ΚΡΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΟΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ- ΘΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΓΚΟΥΣ ΤΩΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ; ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΣΒΑΛΟΥΝ ΟΙ ΟΓΚΟΙ ΤΩΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΒΡΩΜΑΕΙ Ο ΑΕΡΑΣ. ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΦΟΡΕΑΣ «ΚΑΘΑΡΗ ΑΘΗΝΑ»…ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΜΑΣΤΕ ΛΙΓΟ? ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΙΣ ΚΡΑΤΙΚΟΙ. ΕΜΕΙΣ ΟΜΩΣ, ΣΑΝ ΚΟΡΟΪΔΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΡΩΤΑΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΓΙΑΥΤΟ. ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ; ΕΛΕΟΣ! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΑΥΤΟΣ. ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΙ ….ΤΡΑΛΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΙ; ΠΕΡΑΣΑΝ ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΑΤΕΙΕΣ, ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΒΡΩΜΑΝΕ! ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ; ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΜΗΤΕ ΙΕΡΟ ΜΗΤΕ ΟΣΙΟ; ΚΙ ΟΜΩΣ ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ ΕΛΕΓΑΝ » Η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΣΗ ΑΡΧΟΝΤΙΑ». ΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΟΙ «ΑΡΧΟΝΤΕΣ» ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΟΥ ΚΡΑΤΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΝΟΙΑΣΤΟΥΝ ΓΙ’ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΙΣΗ ΑΡΧΟΝΤΙΑ, Η ΑΛΛΗ ΜΙΣΗ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΜΟΝΗ ΤΗΣ. ΔΙΟΤΙ Η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΜΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ. ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ ΑΡΑΓΕ ΚΑΠΟΙΟΣ «ΑΡΧΟΝΤΑΣ» ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ; ΑΣ ΤΟ ΔΕΙΞΕΙ ΜΕ ΕΡΓΑ ΚΙ ΟΧΙ ΜΕ ΛΟΓΙΑ. ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑΞΙΜΑΤΑ ΑΠΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙΑ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ, ΧΟΡΤΑΣΑΜΕ. ΕΡΓΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ. ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΣΕ ΠΟΙΟ «ΚΟΜΜΑ» ΑΝΗΚΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΚΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ. ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΨΟΥΝ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ. ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ ΝΑ ΑΚΟΥΜΕ ΛΟΓΙΑ!!!!!!ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΛΕΝΕ…ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΥΤΟ, ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΚΕΙΝΟ….ΥΠΟΤΙΜΟΥΝ ΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΜΑΣ. ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΟΤΙ ΑΔΙΑΦΟΡΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΤΙΜΩΝΤΑΣ ΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΜΑΣ, ΥΠΟΤΙΜΟΥΝ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΔΩΣΑΜΕ ΣΑΝ ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ; ΝΤΡΟΠΗ! ΕΧΟΥΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΒΡΩΜΑ!!!!!!!!ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ!

  23. Η ανάλγητη «κούραση αυτών που μόνο κρίνουν και γκρινιάζουν»…

    Όταν δω τους καλλιτέχνες τους πολυαγαπημένους, με τα ονόματα τα ιερά και τα πρόσωπα που φέρνουν ρίγος και μόνο σε ένα του βλέμματος αγνάντεμα…

    Όταν τους δω, οργισμένους αρχαγγέλους του ωραίου και του αξιοπρεπούς, να γυρνάνε στις γειτονιές, μέρα τη μέρα, κάθε βδομάδα, κάθε μήνα και αν χρειαστεί για χρόνια…

    Όταν τους δω, πόρτα πόρτα να τραβάνε κατά κει που οι ψυχές έχουν μαραθεί από την μπάλα και το σκυλάδικο. Εκεί που το πύον και το σμήγμα των μεσημεριανάδικων άλωσαν προ πολλού το βλέμμα και το θάμα των άμποτε «απλών ανθρώπων του λαού»
    (Και τους παρέδωσαν στην σφήκα και στο ξινόχορτο)…

    Όταν τους δω να μπαίνουν σε πόρτες τυχαίες και ισχνές, σε σοκάκια βρωμερά, φτωχικά ή και νεόπλουτα και να φωνάζουν προς τα μπαλκόνια κατά του άσχημου και του ρηχού (και του πικρά από τους πιο πολλούς επιλεγμένου)…

    Και όταν τους δω –μικρούς Χριστούς- να εισπράττουν «αυτοί τον μιστό της ύβρης και του μαρτυρίου» για όσους επιλέξαν το φτηνό. Και να αντικρίζουν αυτοί την ειρωνεία και την βρισιά από τον κάθε αδελφό, κόρη, γείτονα και μάνα. Και να αντικρίζουν αυτοί τις λέξεις τις πικρές και την βία των τρελαμένων.

    Και όταν τους δω κόντρα στο μένος και το άγος των άγριων αισθημάτων, αυτοί να κρατούν, να αντέχουν και να προχωράνε. Και λίγο λίγο, πόντο πόντο, να κερδίζουν πότε εδώ, πότε κει, με το καθεμέρα, με το καθεώρα και να μετρούν ξαναναμμένες ψυχές, ακόμα μία, ακόμα μία…

    Τότε κι εγώ θα ελπίσω…

  24. ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ ΚΑΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
    ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ (21 ΜΑΡΤΗ)

    «Η ΣΤΕΡΝΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ»

    Στις ημέρες ετούτες ο χρόνος βαρύς
    το κορμί κουρασμένο δίχως τι άλλο να ζηλέψει
    μήτε η ψυχή άλλη πραμάτεια ύλης να πάρει…
    Ακουμπισμένη στον όχτο της μάταιης πλάνης
    γυρεύω έναν ίσκιο μιας ασκόνιστης ελιάς
    ν’ απλώσω στη χλόη τα κρυμμένα μου χρώματα.
    Θα της πω για τον κόσμο που ‘ναι χλωμός
    στης τεχνολογίας τους ίσκιους φυλακισμένος
    και για τη θλίψη του αδύναμου ήλιου,..σφραγισμένου
    στα μυριάδες κουτιά της εμφιαλωμένης φύσης.
    Ύστερα τα χέρια θα υψώσω, στα κλωνιά της ν’ ανέβω
    κι από εκεί βλέποντας τα ερείπια κάτω
    να μετρήσω την οσμή των πτωμάτων.

    Μια γυναίκα κι η ελιά μου, η στερνή των ανθρώπων!

    Θα σκίσω απ΄την οργή μου στο κατόπι
    του μολυσμένου ουρανού τα στήθια
    για να βρουν οι πληγές όλες διέξοδο
    και η γη, γυναίκα κι αυτή ολομόναχη
    ίσως πνιγεί στο φως του σύμπαντος!

    Στης ελιάς μου τα φύλλα θα καταγράψω τις πληγές
    καρτερώντας τον άνεμο να τα πα΄ρει σεργιάνι
    στους Πυλώνες Εκείνου που τα πάντα γνωρίζει
    και πολυέσπλαχνα πάλι το Λόγο ίσως να σπείρει
    παρασυρμένος απ΄των αγγέλων τους θρήνους.
    Κι όταν στερέψει στα μάτια το γαλάζιο
    κι ανταριάσει τ’ απύθμενο βάθος
    ο λόγος της ελιάς μου θα πάρει εκδίκηση
    γιατί θα ΄ρθει πάλι ο ήλιος
    ερωτευμένος τη γη θα λατρέψει ο ουρανός
    θα πυκνώσουν και πάλι τα χόρτα
    στης στεριάς τα κρυμμένα λαγούμια
    για να γίνουν τα γένη όπως και πρώτα.

    Μια γυναίκα, η πρώτη και η στερνή των ανθρώπων!
    Τ’ όνομά της ΑγάπηΑλήθειαΕιρήνηΑνθρωπιάΔικαιοσύνηΟμορφιάΠοίησηΖωή!
    Τώρα, κουρελιασμένη σέρνεται
    γυρεύοντας μια αναίμακτη πέτρα στον κόσμο
    την καρδιά της εκεί ν’ ακουμπίσει, για σένα!

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στους Ποιητές και στις Ποιήτριες, με την αγάπη μου χαιρετώ όσους συμμετέχουν στη γιορτή της Άνοιξης.( Αυτό το ποίημα μεταφρασμένο στα Ιταλικά μαζί με άλλα της συλλογής, το 1992 απέσπασαν το Πανευρωπαϊκό Όσκαρ Ποίησης). Ή Αθήνα, είναι η δική μου μοίρα, όπως κι άλλων, που από επιλογή μας/τους μένουμε/ουν εδώ. Την αγαπώ και στενοχωριέμαι, που είναι πνιγμένη στα σκουπίδια. Αν έχουν όσφριση οι τοπικοί άρχοντες, να θυμηθούν παρακαλώ πως «Η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΣΗ ΑΡΧΟΝΤΙΑ».
    ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΕΧΟΥΜΕ. Αλλά ως φαίνεται ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΟΓΑΡΙΑΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ και τα λόγια μου περιτεύουν, διότι η εικόνα της πόλης μιλάει μόνη της! Νότα Κυμοθόη.

  25. 8 Απρίλη 2008

    ΟΛΑ ΕΙΣ ΜΑΤΗΝ
    Στους Νεοέλληνες

    Δεν μεγαλουργήσαμε ως τώρα
    όλα εις μάτην…
    Τα όνειρά μας στοιχειωμένα
    και η ζωή μας μια πάλη!
    Σφιχτά δεμένο το κορμί μας
    σε ξενοκίνητο ζυγό.
    Σε άλωση το Πνεύμα της φυλής μας
    και η συνείδηση κωφάλαλη λοχεύει
    τους καιρούς που φεύγουν χαμένοι
    και την τέφρα στο διάβα απιθώνουν
    της Πατρίδας να μιαίνουν την όψη.

    Γυμνώθηκε ο νους από ιδέες
    και το κουφάρι απόμεινε
    στολισμένο στα σαλόνια
    με λόγια μεγαλόσχημα για να φαντάζει
    στ’ ακριβά του ενδύματα
    και στη βιτρίνα των πραγμάτων
    που μέσα εκεί δαιμονιωδώς
    εγκλωβισμένος είναι από την ύλη.

    Όλα εις μάτην!
    Των αρχαίων Ελλήνων η σοφία λησμονημένη
    στο Ναδίρ της εποχής μας!
    Ελλάδα 1989, Αθήνα
    (Από το βιλίο μου Δίψα και Σιωπή, εκδ. Διογένης 1992).

    Για τα όσα συμβαίνουν κι ακούγονται σήμερα για τη Μακεδονία, τη σημαία, τις απειλές που δέχεται η Ελλάδα από όλους τους βάρβαρους μισέλληνες. Για όλα αυτά ας αναρωτηθούν όλοι οι Έλληνες, όσοι αρνήθηκαν ως τώρα την Ελλάδα με τον τρόπο τους. Είτε ανήκουν σε όσους την υπηρέτησαν μέσα από υπηρεσίες του Δημοσίου, είτε όσοι την υπηρέτησαν και την υπηρετούν πολιτιστικά από το δικό τους χώρο ή πολιτικά. Όπου κι αν ανήκουν πολιτικά, σε όποιο κομματικό μαγαζάκι, αν δεν αγαπάνε την΄Ελλάδα… είναι ίδιοι κι όμοιοι με τους βαρβάρους, με όλους όσους μέσα από τις ιστοσελίδες τους παραποιούν την ιστορία μας΄και δηλητηριάζουν τις ρίζες μας, δημιουργώντας σύγχηση.
    Το ότι προσβάλλουν τα ιερά και όσια κληροδοτήματα της χώρας μας, διεκδικώντας και προκαλώντας, μας φέρνει στη μνήμη όλες τις μαρτυρίες των γιαγιάδων και παπούδων μας! Το ότι μέσα από εθνότητες Αλβανών, Βούλγαρων, Σκοπιανών, γράφουν όλες αυτές τις σαχλαμάρες για την Ελλάδα, την ιστορία και την πορεία των ανθρώπων έως τώρα…προκαλώντας και ερεθίζοντας τους Έλληνες που αγαπάνε τη χώρα μας…μοιάζει σαν εκείνα τα σκυλιά που κατουράνε γύρω -γύρω από εκεί που λημεριάζουν για να μη μπαίνουν άλλα σκυλιά. Όλοι αυτοί οι «τρομοκράτες γραφιάδες» θυμίζουν και κάτι άλλο…το ότι ο Κεμάλ Ατατούρκ έστρωσε μια τεράστια ελληνική σημαία το 1922 στις σκάλες σαν χαλί και την ποδοπάτησαν οι βάρβαροι στρατιώτες του… Το ότι ισχυρίζονται΄κάποιοι ότι έρεε στις φλέβες του αίμα ελληνικό, είναι για γέλια… Διότι κανένας Έλληνας, όπου γης, όπου κι αν ανήκει, σε όποια χώρα κι αν είναι πολίτης της, αν έχει ελληνική καταγωγή, δεν ποδοπατά την ελληνική σημαία.
    Αυτοί οπού είναι ανάμεσά μας και κυκλοφορούν με «μάσκες » και …ασχολούνται με τον πολιτισμό και τα ΜΜΕ και λένε πως τους ενοχλεί κάθε τι το ελληνικό…ας φύγουν! Ας ξενητευτούν μακριά από τούτο τον τόπο, μπας και η στέρησή του, τους κάνει να ξυπνήσουν από το μεγάλο τους λήθαργο…Τώρα ξέρουμε ποιοι «μασκοφόροι» έκαψαν την ελληνική σημαία στο Σύνταγμα, στην πορεία για το νόμο ΠΛΑΙΣΙΟ. Είναι οι ίδιοι αυτοί «μασκοφόροι» που αρπάζουν ληστρικά από την ιερή κληρονομιά μας ότι τους αρέσει. Αν είχαν ελληνική παιδεία, οι όσοι χρησιμοποιούν την ελληνική γλώσσα και γράφουν τα όσα γράφουν , δεν θα τα έγραφαν. Αλλά υπάρχει μεγάλη διαφορά από τη «χρήση» ως την «γνώση».
    Διότι η ιστορία της ανθρωπότητας δεν μπορεί να στραγγαλιστεί κι αν γνωρίζουν ελληνικά και τα χρησιμοποιούν για «χρήση» της εθνικιστικής πολιτικής που υπηρετούν και πληρώνονται γι’αυτό και της όποιας σκοπιμότητας της Αλβανίας, Βουλγαρίας, Σκοπίων…έχουν πρόβλημα οι ίδιοι. Διότι δείχνουν την αμορφωσιά τους.
    Οι πολιτισμένοι άνθρωποι Αλβανοί, Βούλγαροι, Σκοπιανοί αλλά και οι Τούρκοι, ποτέ δεν θα έγραφαν τέτοιες σαχλαμάρες. Όπως ποτέ, κανένας πολιτισμένος λαός δεν κάνει πόλεμο!
    Οι Έλληνες που ζήσαμε εκτός Ελλάδας κι ήρθαμε για να ζήσουμε στη χώρα που μας γέννησε, αγαπάμε την Ελλάδα, αλλά και όλους τους πολιτισμένους της γης. Όλοι οι άνθρωποι ανήκουμε στη φυλή των ανθρώπων! Ας πορευτούμε με αγάπη και ας συμβιώσουμε πολιτισμένα και με αποδοχή. Νότα Κυμοθόη!

  26. ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΠΕΙΡΑΙΑ.

    ΠΡΟΣΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΙΛΟΤΕΧΝΟΙ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΟΥΝ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΘΑΥΜΑΣΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ 106 ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ, ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 8 ΜΑΌΥ 2008. ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΙ ΣΑΒ/ΚΥΡΙΑΚΟ ΑΠΟ 18.30- 21.00 ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ.
    Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΕΛΕΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΗΣ UNESCO ΝΟΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ.
    Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΔΥΟ ΕΡΓΑ ΛΑΔΙ ΣΕ ΜΟΥΣΑΜΑ ΜΕ ΤΙΤΛΟ:»ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ» ΚΑΙ «Η ΔΡΟΣΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ».

    ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΜΕΡΟΣ:DIGONG PAUL MARTIN, CARBALLO GINARES ESTELA MARY, EFFERS GAVRIL LOSIFIN, GOLOVINSKAIA ANNA, KAMSIS OCTAVIA, PLATONOV ILLIA, ΑΓΓΕΛΗ ΣΟΦΙΑ, ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑ, ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ,ΑΝΔΡΕΑΚΟΥ ΜΑΡΙΖΑ, ΑΝΔΡΕΩΛΑ ΑΦΡΟΔΙΤΗ,ΑΔΡΙΑΝΟΥ ΡΙΤΣΑ,ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΛΙΤΣΑ,ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΒΟΥΛΑ, ΑΡΙΖΗ ΜΠΑΜΠΗ, ΒΕΡΒΙΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, ΒΙΣΚΑΔΟΥΡΑΚΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ,ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ-ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΕΛΕΝΑ, ΓΙΑΒΑΣΑΝ ΑΝΝΥ, ΓΙΑΡΟΥΣΙΝ ΙΣΑΑΚ, ΓΚΟΥΝΤΕΒΑΙΝΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΕΛΕΝΑ, ΔΙΑΛΛΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ, ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΥ ΠΕΝΤΖΕΧΡΗ, ΔΟΥΜΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΖΑΦΕΙΡΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΖΑΧΑΡΙΟΥΔΑΚΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ,ΖΟΥΜΠΡΟΥΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, ΘΕΟΔΩΡΑΤΟΥ ΝΑΤΑΛΙΑ,ΘΕΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ,ΙΑΚΩΒΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ,ΚΑΛΑΜΒΟΚΑ-ΑΛΥΦΡΑΓΚΗ ΕΥΑΝΘΙΑ,ΚΑΛΟΒΙΚΗ ΙΩΑΝΝΑ,ΚΑΠΝΙΣΤΑΚΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ,ΚΑΠΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ,ΚΑΠΠΕ ΣΤΑΜΑΤΙΑ,ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΝΤΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ,ΚΑΡΒΕΛΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ,ΚΑΡΤΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ,ΚΑΦΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ,ΚΟΚΟΛΕΤΣΟΥ-ΞΕΝΟΥ ΣΟΥΛΑ,ΚΟΜΝΗΝΑΚΗ-ΤΣΙΠΟΥΡΑ ΑΡΓΥΡΩ,ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ,ΚΟΝΤΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ,ΚΟΡΙΝΝΑ,ΚΟΥΒΑΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ,ΚΟΥΚΟΥΤΣΗ-ΨΥΛΛΟΥ ΓΩΓΩ,ΚΥΜΟΘΟΗ ΝΟΤΑ,ΚΩΣΤΑΙΝΑ ΚΙΚΗ,ΜΑΛΑΞΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ,ΜΑΝΙΑΤΗ ΜΑΡΙΑ,ΜΑΝΤΖΟΥΚΑ ΑΝΤΩΝΙΑ,ΜΑΝΩΛΗΣ ΗΡΑΚΛΗΣ,ΜΑΡΙΟΛΗΣ ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ,ΜΑΡΙΟΛΗΣ ΠΕΤΡΟΣ,ΜΑΤΑΛΑ ΜΑΡΙΑ,ΜΑΤΑΛΙΩΤΑΚΗ ΜΑΓΔΑ,ΜΕΓΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ,ΜΕΛΑΧΡΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ,ΜΙΤΣΕΛ ΕΙΡΗΝΗ-ΕΛΠΙΣ,ΜΠΑΖΙΩΤΟΥ ΕΛΕΝΗ,ΜΠΑΦΑΛΟΥΚΟΥ ΒΑΡΒΑΡΑ,ΜΠΑΦΑΛΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ,ΜΠΕΛΤΑΟΥ ΑΝΤΡΗ,ΜΥΤΑΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ,ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΚΟΡΑΛΙΑ,ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΡΙΤΑ,ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ,ΠΑΤΑΠΗ ΜΑΡΙΑ,ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ Ε.ΑΝΤΙΓΟΝΗ,ΠΕΤΑΛΑ ΕΥΤΥΧΙΑ,ΠΟΛΥΜΕΝΑΚΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ,ΠΟΥΛΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ,ΠΟΥΛΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ,ΠΟΥΛΙΟΥ ΑΡΙΑΔΝΗ,ΠΡΑΠΠΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ,ΠΡΟΕΣΤΟΥ ΕΛΕΝΑ,ΠΡΩΤΟΠΠΑΠΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ,ΡΑΛΛΗ ΣΩΤΗΡΙΑ,ΡΕΤΑΛΗ ΜΑΡΙΑ,ΣΑΛΑΧΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ,ΣΑΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΙΤΣΑ,ΣΚΛΕΠΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ,ΣΚΛΕΠΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ,ΣΠΕΤΣΙΩΤΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ,ΣΤΑΘΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ,ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ,ΣΤΡΑΤΙΔΟΥ ΟΛΓΑ,ΤΑΛΑΓΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ,ΤΟΠΑΛΑ ΤΑΜΑΡΑ(ΑΓΓΕΛΟΥ),ΤΣΑΒΑΡΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ,ΤΖΕΛΕΠΑΚΗ ΜΑΡΙΑ-ΤΕΡΕΖΑ,ΦΙΚΑ ΟΛΥΜΠΙΑ,ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ(ΛΙΛΙΑΝ),ΧΑΛΚΙΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ,ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ,ΧΑΤΖΗΠΟΥΛΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ,ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ ΕΡΜΗΝΕΙΑ,ΧΕΙΛΑ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ,ΧΟΥΛΙΑΡΑΣ ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΤΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ,ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 5ο ΔΗΜ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ,4ο ΔΗΜ. ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ,5ο ΔΗΜ.ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ ΚΑΙ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ.
    ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΤΙΣΜΟ, ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

  27. ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΠΕΙΡΑΙΑ.

    ΠΡΟΣΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΙΛΟΤΕΧΝΟΙ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΟΥΝ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΘΑΥΜΑΣΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ 106 ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ, ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 8 ΜΑΌΥ 2008. ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΙ ΣΑΒ/ΚΥΡΙΑΚΟ ΑΠΟ 18.30- 21.00 ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ.
    Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΕΛΕΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΗΣ UNESCO ΝΟΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ.

    ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΜΕΡΟΣ:DIGONG PAUL MARTIN, CARBALLO GINARES ESTELA MARY, EFFERS GAVRIL LOSIFIN, GOLOVINSKAIA ANNA, KAMSIS OCTAVIA, PLATONOV ILLIA, ΑΓΓΕΛΗ ΣΟΦΙΑ, ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑ, ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ,ΑΝΔΡΕΑΚΟΥ ΜΑΡΙΖΑ, ΑΝΔΡΕΩΛΑ ΑΦΡΟΔΙΤΗ,ΑΔΡΙΑΝΟΥ ΡΙΤΣΑ,ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΛΙΤΣΑ,ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΒΟΥΛΑ, ΑΡΙΖΗ ΜΠΑΜΠΗ, ΒΕΡΒΙΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, ΒΙΣΚΑΔΟΥΡΑΚΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ,ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ-ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΕΛΕΝΑ, ΓΙΑΒΑΣΑΝ ΑΝΝΥ, ΓΙΑΡΟΥΣΙΝ ΙΣΑΑΚ, ΓΚΟΥΝΤΕΒΑΙΝΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΕΛΕΝΑ, ΔΙΑΛΛΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ, ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΥ ΠΕΝΤΖΕΧΡΗ, ΔΟΥΜΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΖΑΦΕΙΡΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΖΑΧΑΡΙΟΥΔΑΚΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ,ΖΟΥΜΠΡΟΥΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, ΘΕΟΔΩΡΑΤΟΥ ΝΑΤΑΛΙΑ,ΘΕΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ,ΙΑΚΩΒΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ,ΚΑΛΑΜΒΟΚΑ-ΑΛΥΦΡΑΓΚΗ ΕΥΑΝΘΙΑ,ΚΑΛΟΒΙΚΗ ΙΩΑΝΝΑ,ΚΑΠΝΙΣΤΑΚΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ,ΚΑΠΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ,ΚΑΠΠΕ ΣΤΑΜΑΤΙΑ,ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΝΤΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ,ΚΑΡΒΕΛΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ,ΚΑΡΤΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ,ΚΑΦΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ,ΚΟΚΟΛΕΤΣΟΥ-ΞΕΝΟΥ ΣΟΥΛΑ,ΚΟΜΝΗΝΑΚΗ-ΤΣΙΠΟΥΡΑ ΑΡΓΥΡΩ,ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ,ΚΟΝΤΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ,ΚΟΡΙΝΝΑ,ΚΟΥΒΑΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ,ΚΟΥΚΟΥΤΣΗ-ΨΥΛΛΟΥ ΓΩΓΩ,ΚΥΜΟΘΟΗ ΝΟΤΑ,ΚΩΣΤΑΙΝΑ ΚΙΚΗ,ΜΑΛΑΞΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ,ΜΑΝΙΑΤΗ ΜΑΡΙΑ,ΜΑΝΤΖΟΥΚΑ ΑΝΤΩΝΙΑ,ΜΑΝΩΛΗΣ ΗΡΑΚΛΗΣ,ΜΑΡΙΟΛΗΣ ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ,ΜΑΡΙΟΛΗΣ ΠΕΤΡΟΣ,ΜΑΤΑΛΑ ΜΑΡΙΑ,ΜΑΤΑΛΙΩΤΑΚΗ ΜΑΓΔΑ,ΜΕΓΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ,ΜΕΛΑΧΡΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ,ΜΙΤΣΕΛ ΕΙΡΗΝΗ-ΕΛΠΙΣ,ΜΠΑΖΙΩΤΟΥ ΕΛΕΝΗ,ΜΠΑΦΑΛΟΥΚΟΥ ΒΑΡΒΑΡΑ,ΜΠΑΦΑΛΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ,ΜΠΕΛΤΑΟΥ ΑΝΤΡΗ,ΜΥΤΑΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ,ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΚΟΡΑΛΙΑ,ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΡΙΤΑ,ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ,ΠΑΤΑΠΗ ΜΑΡΙΑ,ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ Ε.ΑΝΤΙΓΟΝΗ,ΠΕΤΑΛΑ ΕΥΤΥΧΙΑ,ΠΟΛΥΜΕΝΑΚΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ,ΠΟΥΛΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ,ΠΟΥΛΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ,ΠΟΥΛΙΟΥ ΑΡΙΑΔΝΗ,ΠΡΑΠΠΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ,ΠΡΟΕΣΤΟΥ ΕΛΕΝΑ,ΠΡΩΤΟΠΠΑΠΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ,ΡΑΛΛΗ ΣΩΤΗΡΙΑ,ΡΕΤΑΛΗ ΜΑΡΙΑ,ΣΑΛΑΧΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ,ΣΑΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΙΤΣΑ,ΣΚΛΕΠΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ,ΣΚΛΕΠΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ,ΣΠΕΤΣΙΩΤΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ,ΣΤΑΘΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ,ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ,ΣΤΡΑΤΙΔΟΥ ΟΛΓΑ,ΤΑΛΑΓΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ,ΤΟΠΑΛΑ ΤΑΜΑΡΑ(ΑΓΓΕΛΟΥ),ΤΣΑΒΑΡΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ,ΤΖΕΛΕΠΑΚΗ ΜΑΡΙΑ-ΤΕΡΕΖΑ,ΦΙΚΑ ΟΛΥΜΠΙΑ,ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ(ΛΙΛΙΑΝ),ΧΑΛΚΙΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ,ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ,ΧΑΤΖΗΠΟΥΛΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ,ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ ΕΡΜΗΝΕΙΑ,ΧΕΙΛΑ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ,ΧΟΥΛΙΑΡΑΣ ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΤΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ,ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 5ο ΔΗΜ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ,4ο ΔΗΜ. ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ,5ο ΔΗΜ.ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ ΚΑΙ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ.

    ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Αφήστε απάντηση στον/στην αλέξανδρος ανδρουλάκης Ακύρωση απάντησης